نوشته های یک مهندس مکانیک (محمدحسن کامیاب)

ارتقاء فناوری و نوآوری در نیاز ها، پرچم دار تولید و جهش تولید

ارتقاء فناوری و نوآوری در نیاز ها، پرچم دار تولید و جهش تولید

مهندسی مکانیک رشته ای کلیدی است که متناسب با نیاز روز،حمایت و تشویق نمی شود. کسی حواسش به ارتقای سطح دانش و فناوری های جدید مهندسی مکانیک کشور نیست. حتی ذهن ها به تعمیر خودرو های مکانیکی بسنده می شود. این نیازمند حمایت سایر مسئولان به حوزه مهندسی مکانیک است. دوره های فلوشیپ و کارآموزی بین المللی باید برای مقاطع تحصیل در این رشته به منظور ارتقاء سطح فناوری و دانش مهندسین ارائه شود. جهش تولید نیازمند بکارگیری،سازماندهی و ارتقا سطح دانش و کیفیت تمامی ظرفیت های مهندسین مکانیک کشور می باشد. دانش فناوری یعنی اینکه یک سیستم کم حجم معادل کار یک ماهه یک خط تولید صنعتی پر حجم بشود. این نیازمند رسیدگی همه جانبه به وضع این رشته مهندسی در سرنوشت کشور می باشد.

۵ مطلب در شهریور ۱۴۰۳ ثبت شده است

با محوریت

  1. تاثیر زیست محیطی معادن بر منابع آبی(استفاده از فناوری های سبز)
  2. فناوری های نوین در مدیریت آب معادن
  3. توسعه سنسوها و سیستم های هوشمند برای مانیتورینگ مداوم کیفیت آب در معادن
  4. کاهش مصرف آب در فرایندهای معدنی
  5. سیستم های بازیافت و بازچرخانی آب در فرآیندهای معدنی
  6. سیستم های فرآوری و مواد پیشرفته در آب معادن

جوایز و حمایت ها

  1. ورود طرح های برگزیده به دورههای رشد و شتاب دهی
  2. منیتورینگ و مشاوره تخصصی توسط اساتید برتر
  3. حمایت مالی کامل برای پرورش ایدهها،طرحها و تولید محصول
  4. حمایت و مشارکت در تجاری ساری محصولات تولیدی
  5. ارائه مشوق های کسر با جایگزین خدمت سربازی

https://ble.ir/secureiran
ارتباط با ما : 88972427-021 داخلی 116

اطلاعات بیشتر و ارسال ایده در     idea.ihu.ac.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ شهریور ۰۳ ، ۱۰:۱۲
دست نوشته های یک مهندس مکانیک


غفلت از یار گرفتار شدن هم دارد

از شما دور شدن زار شدن هم دارد

هر که از چشم بیفتاد محلش ندهند

عبد آلوده شدن خار شدن هم دارد

عیب از ماست که هر صبح نمی بینیمت

چشم بیمار شده تار شدن هم دارد

همه با درد به دنبال طبیبی هستیم

دوری از کوی تو بیمار شدن هم دارد

ای طبیب همه انگار دلت با ما نیست

بد شدن حس دل آزار شدن هم دارد

آنقدر حرف در این سینه ی ما جمع شده

این همه عقده تلنبار شدن هم دارد

از کریمان فقرا جود و کرم می خواهند

لطف بسیار طلبکار شدن هم دارد

نکند منتظر مردن مایی آقا ؟!

این بدی مانع دیدار شدن هم دارد

ما اسیریم اسیر غم دنیا هستیم

عفلت از یار گرفتار شدن هم دارد

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ شهریور ۰۳ ، ۰۹:۲۴
دست نوشته های یک مهندس مکانیک

نشریه مهندسی عمران و فناوری‌های نوین با افتخار حمایت خود را از رویداد "ایده‌ها و طرح‌های فناورانه در حوزه ژئوسنتیک‌ها" که با محوریت نوآوری در بهبود خواص مواد صنعتی با استفاده از فناوری‌های نوین و به همت مرکز رشد دانشگاه جامع امام حسین (ع) و مرکز ژئوتکنیک، معدن و راه و ترابری برگزار می‌شود، اعلام می‌دارد. همچنین، مقالات مرتبط با این موضوعات در اولویت پذیرش این مجله قرار خواهند گرفت.

 

 

https://cte.ihu.ac.ir/news?newsCode=86

 

من

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ شهریور ۰۳ ، ۲۳:۱۲
دست نوشته های یک مهندس مکانیک

کاهش اهمیت اخلاق حرفه‌ای در مهندسی و اثرات زیان‌بار آن بر جامعه غیرقابل انکار است و نیاز به تقویت اخلاق حرفه‌ای در حوزه مهندسی بیشتر از گذشته احساس می‌شود، زیرا نقش اخلاق مهندسی در کاهش تعارضات این حرفه بسیار مهم است. فاجعه‌های چلنجر و کلمبیا نمونه‌هایی از بزرگترین تعارضات اخلاقی در مهندسی هستند. شرح کوتاهی از این فجایع می‌تواند اهمیت و پیچیدگی اخلاق حرفه‌ای در مهندسی را بهتر نشان دهد.

در ژانویه سال ۱۹۸۶، فضاپیمای چلنجر تنها ۷۳ ثانیه پس از پرتاب از زمین منفجر شد و منجر به مرگ هفت فضانورد گردید. به دلیل پیچیدگی زیاد این فاجعه و وجود داده‌ها و اطلاعات فراوان در زمینه‌های مختلف، این اتفاق توسط اخلاق‌گرایان، مدیران و مهندسان مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت. مسئولان سازمان ناسا و مهندسان شرکت تیوکل در این فاجعه دخیل بودند. با وجود نگرانی‌هایی که مهندسان تیوکل در مورد عملکرد صحیح فضاپیما در دماهای پایین داشتند و درخواست برای تأخیر در پرواز، ناسا تصمیم به انجام پرواز گرفت. در واقع، این روند تصمیم‌گیری با معیارهای اخلاقی سازگار نبود. فاجعه چلنجر به دلیل تضاد در سازماندهی، اختلاف نظر در اولویت‌ها، اهمال و غفلت از مسئولیت اخلاقی توسط مهندسان تیوکل و مدیران ناسا رخ داد. یک فاجعه مشابه نیز ۱۷ سال بعد اتفاق افتاد.

فاجعه کلمبیا که شباهت زیادی به فاجعه چلنجر داشت، نیز به مسائل اخلاقی و مسئولیت در حرفه مهندسی مرتبط بود. در فوریه سال ۲۰۰۳، فضاپیمای کلمبیا در مسیر بازگشت به زمین منفجر شد و منجر به مرگ هفت فضانورد شد. در مجموع، این اتفاقات نشان‌دهنده نقش تصمیمات غیراخلاقی در وقوع فجایع است. در هر دو مثال، تصمیمات حرفه‌ای مهندسان نقش کلیدی در نتایج داشته است. با توجه به اینکه اخلاق مهندسی به عنوان یک عامل انسانی بر مسائل فنی تأثیر می‌گذارد، اگر اخلاق مهندسی به عنوان عاملی کنترل‌کننده در فرآیند تصمیم‌گیری عمل می‌کرد، این فجایع رخ نمی‌داد.

امروزه با توسعه سریع فناوری‌های هوش مصنوعی، وسایل نقلیه مستقل و هواپیماهای بدون سرنشین و پیامدهای آن‌ها در حوزه حمل و نقل، امنیت، صنعت، تجارت و حریم خصوصی و همچنین افزایش مشارکت مهندسی در زمینه‌هایی که قبلاً در حوزه اختیارات دولت‌ها قرار داشت، از امنیت ملی گرفته تا طراحی شهری، پیچیدگی و گستردگی مسئله اخلاق مهندسی بیش از پیش نمایان شده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ شهریور ۰۳ ، ۱۱:۴۴
دست نوشته های یک مهندس مکانیک
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ شهریور ۰۳ ، ۰۹:۳۹
دست نوشته های یک مهندس مکانیک