نوشته های یک مهندس مکانیک (محمدحسن کامیاب)

ارتقاء فناوری و نوآوری در نیاز ها، پرچم دار تولید و جهش تولید

ارتقاء فناوری و نوآوری در نیاز ها، پرچم دار تولید و جهش تولید

مهندسی مکانیک رشته ای کلیدی است که متناسب با نیاز روز،حمایت و تشویق نمی شود. کسی حواسش به ارتقای سطح دانش و فناوری های جدید مهندسی مکانیک کشور نیست. حتی ذهن ها به تعمیر خودرو های مکانیکی بسنده می شود. این نیازمند حمایت سایر مسئولان به حوزه مهندسی مکانیک است. دوره های فلوشیپ و کارآموزی بین المللی باید برای مقاطع تحصیل در این رشته به منظور ارتقاء سطح فناوری و دانش مهندسین ارائه شود. جهش تولید نیازمند بکارگیری،سازماندهی و ارتقا سطح دانش و کیفیت تمامی ظرفیت های مهندسین مکانیک کشور می باشد. دانش فناوری یعنی اینکه یک سیستم کم حجم معادل کار یک ماهه یک خط تولید صنعتی پر حجم بشود. این نیازمند رسیدگی همه جانبه به وضع این رشته مهندسی در سرنوشت کشور می باشد.

معرفی نرم افزار علم سنجی VOSviewer

سه شنبه, ۲ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۱:۰۳ ب.ظ

سلام و احترام 

این نرم افزار با پذیرش داده های مستخرج از پایگاه های استنادی و اطلاعاتی مانند وب آو نالج، اسکاپوس و گوگل اسکولار، ویژگی های گرافیکی آنها را رسم می کند.

برای آموزش این نرم افزار نشانی زیر را ببینید:

https://www.aparat.com/v/tFpjL

 

این نرم افزار مناسب کلیه دانشجویان تحصیلات تکمیلی است که در نظر دارند نمایی کلی از ردپای موضوع مورد علاقه خود در سطح بین المللی داشته باشند.

برای مثال من از موضوع نانو فناوری حدود 1000 مقاله ISI  در پایگاه WOS که در سال 2020 چاپ شده است را با این نرم افزار آنالیز کردم و نویسندگان صاحب نام در این زمینه را مشخص کردم:

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۲/۰۲
دست نوشته های یک مهندس مکانیک

VOSviewer

علم سنجی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی